Done! Afgestudeerd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu Done! Afgestudeerd! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu

Done! Afgestudeerd!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

24 November 2013 | Australië, Sydney


G’day mates!

Jaja, na 6 jaar hard (en soms iets minder hard) studeren is het dan eindelijk zover: ik ben student-af! Alles zit erop! De tijd is voorbij gevlogen en het zal nog wel even duren voor het helemaal doorgedrongen is. Na de Hotelschool, premaster, Master en dit exchange semester is de top bereikt en is het wel welletjes! Maar zoals jullie me wel kennen maak ik van deze situatie even handig gebruik om te doen wat ik het liefste doe: reizen! Om zo het zoeken naar een serieuze baan nog eventjes, heeeel eventjes uit te stellen… Gewoon omdat het kan. Maar over die plannen later meer.

Het is alweer even geleden dat ik over mijn belevenissen heb geschreven, maar er was dan ook niet altijd zoveel te melden. Geen gekke trips of coole activiteiten, maar gewoon het dagelijks leven zoals dat bij een student hoort. Er moesten de nodige essays geschreven worden, groepsopdrachten gemaakt, en natuurlijk studeren voor de final exams. Dus dat betekende allemaal heel wat dagen in de bieb vertoeven. Maar ook dat hoort erbij en daar kwam ik immers in eerste instantie voor. Wat niet wegneemt dat we ons in de avonden natuurlijk wel regelmatig op een drankje en een dansje getrakteerd hebben om onze sociale interactie nog een beetje op peil te houden! God straft helaas wel meteen na al die feestjes want heb 4 dagen een fikse keelontsteking gehad wat eten en drinken erg pijnlijk en praktisch onmogelijk maakte. Bij gebrek aan een lieve mama hebben mijn huisgenootjes heel lief voor me gezorgd, en hebben me subtiel gedwongen toch naar de dokter te gaan. Gelukkig beschikt de uni over een eigen dokter en na een kuurtje antibiotica verdween het weer als sneeuw voor de zon. Ook dat hoort allemaal bij een half jaar in het buitenland zitten...

Maar het is niet alleen feesten dat de klok slaat, we hebben ook aan onze culturele ontwikkeling gewerkt! Na al 50 keer het beroemde Opera House van de buitenkant op de foto te hebben gezet werden we wel heel nieuwsgierig naar de binnenkant. Het bleek dat je een uur voor een voorstelling met je studentenkaart voor een prikkie overgebleven kaartjes kon kopen dus dat lieten we ons geen twee keer zeggen! Vorige week speelde er een klassieke balletvoorstelling (yes yes yes!) dus met 8 mensen gingen we opgedoft naar het Opera House om te vragen of er kaartjes over waren. En jawel, voor 35 dollar per stuk (originele prijs min. 150) hadden we prachtige plekken op het balkon! Ik heb natuurlijk van elke minuut genoten en vond het mijn ervaring als tijdelijke inwoner van Sydney toch wel compleet maken.

Afgelopen 10 dagen waren mijn 3 final exams en gisteren (op een zaterdag…) mijn studentenleven dan toch echt afgesloten! De resultaten krijgen we half december, maar het is redelijk moeilijk hier om te zakken, dus ik ga dan ook gewoon van het goede uit. Ik was er dan ook wel een beetje klaar mee ondertussen en mijn motivatie was inmiddels ver te zoeken. Wel een dubbel gevoel, want hoe blij ik ook ben dat het studeren erop zit, betekent het tegelijkertijd ook dat je een heleboel lieve mensen gedag moet gaan zeggen… Een aantal goede vrienden blijven gelukkig nog wat langer en zie ik met Kerst hier in Sydney nog, maar een aantal mensen gaan helaas al eerder terug naar huis. Maar zo hebben we straks in Europa wel weer de nodige adresjes waar we leuk op citytrip kunnen.

Oke, en dan nu de reisplannen! Ik vertrek komende dinsdag met een Nederlands meisje voor 3,5 week naar Nieuw-Zeeland, wat al heel lang op mijn wishlist stond! We hebben een camper gehuurd en gaan beide eilanden lekker rondcruisen en van de natuur genieten. Wordt wel even wennen om na 4 maanden weer te rijden; EN aan de andere kant van de weg EN met iets meer meters lengte dan mama’s vertrouwde Agila haha. Moet goedkomen! Nieuw-Zeeland is ook een strategische keuze, want ons studentenvisum loopt 29 december af en we willen graag oud&nieuw hier in Sydney kunnen vieren. Om hoge kosten te ontlopen, kun je het beste een toeristenvisum vanuit het buitenland aanvragen, dus ja, dan is er eigenlijk maar 1 nabijgelegen optie! Rond 20 dec zijn we weer terug in Sydney om hier nog lekker van twee weken strand en zon te genieten. Dan in januari wil ik nog wat meer van Australie ontdekken, zoals Melbourne en de westkust (Perth). Mijn kamer heb ik nog tot 21 januari, dus ik hoef gelukkig nog niet al mijn spullen mee te zeulen.

Zo, dat was weer een uit de hand gelopen update vanuit het zonnige Sydney! Met een heerlijk lente-zonnetje en 25 graden is het hier goed toeven, al zal het kwik in Nieuw-Zeeland wel aardig wat dalen…

Foto’s: http://picasaweb.google.com/iriseijssen

Heel veel liefs,

Iris

  • 24 November 2013 - 21:08

    Ome Wim:

    Ha Iris,
    Vanuit Geijsteren dan toch maar alvast van harte proficiat(al moet het definitieve resultaat dan nog komen), goed je best gedaan.
    Zet het lekker genieten nog maar even voort, zolang je nog niet met je boterhamtrommeltje op pad moet
    's morgens vroeg, als al die andere studenten nog liggen te slapen en jij straks voor brood op de plank gaat zorgen.
    Lijkt me geweldig daar bij die Kiwi's.
    Als je toch naar Perth gaat probeer dan een of andere diamantmijn te bezoeken, dat schijnt mega interessant en leuk te zijn.
    groetjes en pas goed op jezelf met het rondreizen.
    Ome Wim

  • 25 November 2013 - 06:00

    Bas Van Bergen:

    Oehhh ik neem aan dat de naamkaartjes met "Iris Eijssen, MSc (of MA?)" al in de maak zijn! ;) Van harte gefeliciteerd natuurlijk met deze knappe prestatie! Het moet heerlijk zijn om helemaal KLAAR te zijn nu, ik hoop daar aan denkt als ik op Eerste Kerstdag in de les Chinese woordjes aan het blèren ben :P Veel plezier gewenst op je prachtige reis en "duut vurzichtig wah".

    Groeten,
    Bas

  • 25 November 2013 - 08:50

    Selma:

    Gefeliciteerd!!! Super gaaf.

    Geniet in Nieuw Zealand........te mooi land.
    Als je kunt overnacht op het noordereiland in Rivervalley, lekker paardrijden of raften.

    Echt gewoon alles is mooi daar.
    En no worries..

    Geniet heeeel veel.
    Liefs Selma

  • 25 November 2013 - 10:10

    Tante El;y:

    Gefeliciteerd met alles wat jij daar bereikt hebt, het is helemaal geweldig!!!
    Ga lekker nog een paar weekjes genieten van een verdiende vakantie.

  • 25 November 2013 - 13:10

    Carien En Jos:

    Hey Iris, van harte gefeliciteerd en geniet nog van je resterende tijd die je nog hebt daar. Ik zou nog zo lang mogelijk wegblijven uit Nederland, want het weer is niet heel erg zomers hier. Veel plezier nog en tot weer eens. Groetjes uut Ysselsteyn van Floor en Wout

  • 26 November 2013 - 10:43

    Rian:

    Heej Iris,
    Proficiat meisje, top gedaan!! Ga genieten op je rondreis en hou ons op de hoogte van je belevenissen!
    Veel plezier!!
    Groeten uit Venray, ook van Huub-Evi en Koen.

    Liefs Rian

  • 27 November 2013 - 11:36

    Mieke:

    Ha die Iris,

    gefeliciteerd met het afronden van al je studie jaren. Het laatste halfjaar zal toch wel de periode zijn geweest dat je naast de studie het meeste gefeest hebt en spannende dingen hebt uitgehaald. Het is altijd weer erg leuk om je verslagen te lezen. Geniet van de tijd die je nog hebt in deze mooie gebieden, zo te horen ben je voorlopig nog niet van plan om terug te komen. Gelijk heb je, werken kun je nog lang genoeg. Goede reis en tot in 2014 een keertje. groetjes, Mieke

  • 29 November 2013 - 18:53

    Lieke:

    Lekker zeg, student af! Daar moet je goed van genieten;)
    Die klassieke balletvoorstelling... VET! En nu lekker de stoere chick uithangen in Nieuw-Zeeland.
    Heel veel reisplezier! Ik ga nu je foto's bekijken.
    Groetjes Lieke

  • 30 November 2013 - 21:31

    Jos:

    Ha Iris,

    Proficiat. En zoals Bas al zei; wat ga je nu op je visitekaartje zetten straks met al die titels. Een voordeel voor geringe meerprijs bedrukken ze tegenwoordig 2-zijdig.

    Hopelijk heb je het goed naar je zin in Nieuw Zeeland.
    Ben benieuwd of ze nog zo trots zijn over hun land toen ik er was.
    "The sky is more blue then anywhere else in the world" & "our tomatos taste the best in New Zealand" en als je in de supermarkt bent kiezen ze vaak voor producten "made in New Zealand" (op zich natuurlijk wel goed voor eigen boeren). Trotse mensen daar die Kiwi's.

    Op het Zuid eiland moet je naar Queenstown. Daar is destijds het bungy jumpen begonnen.
    Enkele aanraders:
    - Shot Over River raften (1) moet je echt doen. Zeker leuk als je net als wij toen een paar dikke Duitsers in het vlot hebt zitten
    - Pak een helicopter (2) en vlieg naar een of andere Canyon en laat je even lekker rondscheuren in een powerjet speedboat (3)
    Je kunt vaak lekker afdingen als je alle drie in 1 keer boekt (boek je een zgn triple)

    Op het Noord eiland vond ik de geisers en nationale park echt een aanrader. De Maori's zijn vergelijkbaar met de Aboriginals in Australië en daar heb ik wel een mening over maar die zet ik niet op het internet.....

    En als je je verveelt kun je nog altijd gaan goud zoeken (misschien noodzakelijk vanwege budgetoverschrijdingen) of je vraagt in een dorpje een stoere vrijgezel of je mee mag gaan jagen op possems. Bij ons heet dat overigens stropen (sorry Marian Thieme)

    Je ziet Nieuw Zealand is echt een land voor ieder wat wils. Waarschijnlijk kies je iets anders en dan daar heb je dan ook groot gelijk in.

    Veel plezier in het prachtige land en let op ook daar rijden ze aan de verkeerde kant van de weg.

    Jos


  • 04 December 2013 - 11:28

    Harry:

    Hallo Iris,

    Van harte gefeliciteerd met het afronden van je studie! Nu heb je wel een reisje verdient, niet dat veel tekort gekomen bent de laatste jaren maar toch!
    Geniet er van nu je alle vrijheid hebt, het moet wel een heel fijn gevoel zijn even helemaal niets te moeten.

    Op het moment dat ik dit schrijf is jullie reis al in volle gang en heb je vast al weer veel meegemaakt, we wachten met spanning op het volgende leuke verhaal.

    Groeten en veel plezier daar,
    Harry

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 38987

Voorgaande reizen:

16 Juli 2013 - 30 November 2013

Studeren in Sydney

16 Augustus 2009 - 04 Februari 2010

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: