I'm coming home! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu I'm coming home! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu

I'm coming home!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

26 Januari 2014 | Australië, Sydney


Ja de titel zegt het al, en (helaas) snel ook…. Er is even een flinke verandering in de plannen opgetreden en ik kom waarschijnlijk ergens volgende week richting Nederland. Gelukkig voor iedereen thuis, maar wel een beetje jammer voor mij uiteraard. Het zit zo: ik wilde nog een paar weekje in Azie reizen, maar ben er (een beetje laat) achter gekomen dat mijn paspoort niet lang genoeg meer geldig is om zo’n beetje elk Aziatisch land binnen te komen. Helaas pindakaas! Dat gooit alle grenzen voor mij dicht en de enige optie is in peperduur Australie blijven of toch maar gewoon naar huis gaan. Ik heb voor het 2e gekozen omdat iedereen die ik hier heb leren kennen ook al terug naar Europa is gegaan en het is na 6,5 maand ook gewoon weer fijn om alle vrienden en familie thuis weer te zien en te knuffelen!

Ik heb mijn tijd in Sydney er op zitten en heb met heel veel pijn in mijn hart afscheid van de stad genomen. Het voelde sinds een aantal weken zo als een thuis en ik ga dan ook alles op alles zetten om ooit (of nog vaker) terug te komen! Echt, de stad heeft mijn hart gestolen en ik koester de prachtige herinneringen en momenten die ik hier heb opgedaan! Ik ga nu nog een weekje naar Melbourne en omgeving want dat was nog een van de stukjes Aussie die nog op mijn verlanglijstje stond!

Aangezien het al weer een kleine maand geleden is sinds de laatste update ga ik jullie nog even bijpraten voor ik weer op de stoep sta! Kerst en oud&nieuw heb ik lekker met vrienden in Sydney gevierd, al was 1e kerstdag behoorlijk Nederlands met de hele dag regen…. Niks geen Christmas Day @ Bondi helaas! Wel lekker film gekeken zoals we dat thuis traditie getrouw ook zouden doen haha. 2e kerstdag (Boxing Day) mocht ik samen met Irena mee op een zeilboot om in de haven de mega-zeilrace Sydney-Hobart van start te zien gaan. We zijn ergens op een strategische plek gaan liggen en toen kwamen de boten vlak voor ons langs gescheurd met tegelijkertijd 13 helikopters in de lucht om alles te filmen. Erg spectaculair!!! Oud&nieuw hebben we bij een Australisch meisje thuis gevierd die nog een stuk of 8 andere vrienden had uitgenodigd. Lekker in haar (mega) huis een bbq gehouden en nog even een duik in de Harbour gewaagd! Als je de straat uitliep hadden we zicht op de Bridge dus 10 minuten voor 12 konden we onze posities innemen (terwijl de rest van Sydney sinds 10u ’s ochtends in de brandende zon op een kleedje in het park zat). Tsja, je moet het dus toch van de connecties hebben. En toen was het op 1 januari tijd voor nog een traditie: de Nieuwjaarsduik!! Een meisje had een doos met Unox mutsen geregeld dus uiteindelijk waren we met 150 Nederlanders op Bondi Beach en man, wat hadden we een bekijks!!! Maffe hollanders ook haha. De lifeguards vonden het allemaal niet zo grappig, maar die hebben we maar gerust gesteld dat we echt niet uitgebreid in de gevaarlijke stroming gingen zwemmen. De tv-ploeg van Bondi Rescue (voor de kenners) stond ook met hun neus vooraan, dus wie weet..!

En toen was het nog tijd voor een laatste tripje: 4 uur naar het westen vliegen, destination Perth! Met Eli en Julia (2 duitse meisjes) hadden we een camper voor 8 dagen gehuurd om de kust omlaag te gaan verkennen. Perth was verschrikkelijk heet (41 graden) maar gelukkig was het later aan de kust allemaal wat beter. Western Australia heeft me echt iedere dag verbaasd! Wat een adembenemende mooie stranden, kustlijnen en andere natuur. Ongelofelijk mooi!! Kan er wel heel veel over gaan vertellen maar de foto’s zeggen alles. Het varieerde van wijngebieden, bossen, uitgestrekte vlaktes, rotsformaties tot paradijselijk witte stranden. We zijn helemaal doorgereden tot Esperance en dat was dubbel en dwars de moeite waard. Wildlife zijn we ook genoeg tegengekomen want had op een gegeven moment bijna een kangoeroe op de voorkant zitten… Schrik van mijn leven en had spontaan genoeg van kangoeroes haha. Oke, totdat er eentje heeeeel lief op een parelwit strand aan kwam hoppen en voor het mooiste plaatje van de vakantie zorgde. Verder dit keer geen lege accu’s of andere mankementen bij het camper-avontuur dus dat was ook wel erg fijn!

Terug in Sydney was het tijd om mijn lieftallige kamertje te verlaten en kon het inpakken beginnen. Heb nog een paar dagen in een hostel geslapen om nog wat laatste daagjes met vriendinnetjes door te brengen. Vandaag was het de nationale feestdag Australia Day en met een bezoekje van Mechteld (vriendinnetje van thuis) was het een fantastische laatste dag in Sydney. En dan nu op naar Melbourne! Ga Irena nog opzoeken die daar voor een zeilwedstrijd 2 weken is, dus kan ook daar nog een nachtje slapen. Maandag waarschijnlijk mijn vlucht boeken en denk rond 3 of 4 feb ergens naar huis te vliegen.

Voor de laatste foto's: http://picasaweb.google.com/iriseijssen


Nou, dan is het nu echt tijd om te zeggen: TOT SNEL!

Liefs uit Aussie,
Iris

  • 26 Januari 2014 - 14:48

    Diny:

    Lieve,lieve Iris, wat weer een supermooie foto's. WA is inderdaad erg mooi. Wij gaan ons nu ook mentaal voorbereiden op je terugkomst ;) Tot volgende week meisje. Kus.

  • 26 Januari 2014 - 19:34

    Mirjam:

    Dit nemen ze je nooit meer af! Geweldig! Ik heb er nu al super veel zin in om naar jouw verhalen en enthousiasme te komen luisteren. Tot volgende week! Xx

  • 28 Januari 2014 - 18:39

    Selma:

    Awesome!!!!!Geniet nog ff!!!!!XXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 3582
Totaal aantal bezoekers 38984

Voorgaande reizen:

16 Juli 2013 - 30 November 2013

Studeren in Sydney

16 Augustus 2009 - 04 Februari 2010

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: