Springbreak & family time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu Springbreak & family time! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu

Springbreak & family time!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

15 Oktober 2013 | Australië, Sydney


Hiii lieve lezers!

Wauw, dat waren me toch even een paar fantastische weken!! Het liefst zou ik alles tegelijk vertellen, maar laten we maar even bij het begin beginnen. Veel avonturen betekent ook een lang verhaal, maar het is de moeite waard, promise.

Ik dacht eerst mijn toets verknald te hebben, maar gelukkig heeft de lerares het alsnog met een 7,1 beloond, dus een duidelijk geval van: no worries! Toen was het die vrijdag tijd om samen met Eli op het vliegtuig richting het noorden te stappen en van zon, zee en strand te gaan genieten. In Airlie Beach zijn we op een (zeil)boot gestapt om 3 dagen door de prachtige eilandengroep Whitsunday Islands te gaan varen. Werkelijk paradise! Zo vet om 's avonds voor anker te gaan, zonsondergang te bekijken en midden op het water te dineren en met z'n allen drankjes te doen. Om 6.00 's ochtends ging de motor aan, ontbijten, naar de volgende baai varen, snorkel op en HUP het water in en visjes kijken! Het Great Barrier Reef heeft zijn naam weer waar gemaakt en we hebben ons steeds maar weer verbaasd over de coolste kleuren vissen die om ons heen zwommen. Vanuit Airlie Beach zijn we met de bus (10 uur lange rit...) naar Cairns gegaan waar we ook weer wat coole dingen gepland hadden staan. Zo zijn we 2 dagen naar het regenwoud in de Atherton Tablelands geweest en hebben we in prachtige meren en watervallen gezwommen. En ook eindelijk een platypus (vogelbekdier) in het een beekje gespot! We mochten overnachten in een prachtige lodge om op te laden voor een actieve 2e dag! Want we begonnen met een redelijk pittige mountainbike rit, waar we allebei toch nog verrassend goed in waren. Ik dacht goed te kunnen fietsen, maar dit was toch wel even wat anders dan de vertrouwde Hollandse fiets en wegen haha. Maar de gids was trots op ons! Na het trainen van de benen waren de armen aan de beurt en hebben we een prachtige tocht in een kano gemaakt. De wallaby's hopten langs de kant en we hebben elkaar nog mogen bekliederen op de manier hoe Aboriginals dat traditioneel deden. Kortom: genieten!

Cairns zelf stelde niet zoveel voor maar vanuit hier hadden we nog een tweede snorkeltrip gepland! Het rif is hier eigenlijk nog veel mooier dan bij de Whitsundays en daarom wilden we graag nog een keer de onderwaterwereld verkennen, dit keer gewapend met een onderwater camera (topscore: een zeeschildpad!). En om het nog iets specialer te maken hebben we ook een introductie scuba-dive mogen doen! Het enige wat we moesten doen was ‘breath and look around’ en de instructeur zou de rest voor ons in de gaten houden. En wat was het fan-tas-tisch!! Toen we nog geen minuut onder water waren kwam de eerste haai (een ongevaarlijke reefshark) al aan ons voorbij gezwommen en nog een beetje dieper hebben we eindelijk Nemo gevonden! Ik had er al vaker over gedacht, maar denk dat ik nu in Azie toch wel mijn duikbrevet wil gaan halen.

En toen was het tijd om weer terug naar Sydney te keren, maar gelukkig met een grote glimlach want papa en mama stonden op mij te wachten!! Wat was het fijn om weer te kunnen knuffelen en om hun rond te leiden in MIJN stad. Ze sliepen in een prachtige B&B en we hebben mega veel van de stad gezien. Heb waarschijnlijk meer gezien dan ik in de afgelopen maanden verkend had haha. Ook een dag even de stad uit geweest en naar de Blue Mountains getreind, een van de dingen die ze van Australie nog niet bezocht hadden. En het was adembenemend mooi! Verder samen natuurlijk heerlijk gegeten, de nodige biertjes gedronken en ze kennis laten maken met mijn leventje en geweldige vrienden hier. Op de dagen dat het te warm was om veel te ondernemen (2 dagen was het 35 graden) zijn we maar de shoppingmall ingedoken en alvast een hoop souvenirs ingeslagen. Kunnen zij die al mooi mee naar Nederland nemen, samen met een halve koffer vol winterkleren die ik hier toch niet meer nodig ga hebben. Jaaa ik hoor de jaloezie al… ;)

Maar de foto’s zullen wel voor zich spreken en geven me dan ook weer nieuwe energie om de komende maanden weer op te kunnen teren! Het was werkelijk een onvergetelijk fijne week! Helaas was er ook weer een tijd van gaan en ondertussen zijn ze met hun huurauto via de kust naar Melbourne aan het reizen om daar komend weekend nog wat vrienden op te gaan zoeken (onder andere een oud-collega die mama ruim 30 jaar niet heeft gezien; hoe speciaal!). Toch een fijn idee dat ze nog een weekje een soort van dichtbij zijn. En nu begint het echte leven weer: groepsopdrachten, essays en toetsen staan weer voor de deur. Nog ongeveer 5 weken studie en dan zit het er toch echt alweer op! Maar natuurlijk draait de plan-motor op volle toeren en ben met vrienden al weer aan het uitdenken waar we in december en januari allemaal heen willen. Sowieso staat Nieuw-Zeeland bovenaan de lijst! Het avontuur gaat gewoon door!

Voor alle prachtige en leuke kiekjes:
http://picasaweb.google.com/iriseijssen
(in 'Springbreak' en 'papa&mama')

Heel veel liefs uit Sydney,

Iris

  • 15 Oktober 2013 - 19:25

    Mieke:

    Ha Iris,

    Leuk weer een verslag, je maakt zoveel mee. En ja hoor, we zijn stikjaloers op jullie zon, Hier giet het pijpenstelen, in het weekend is hier een half ijsselmeer naar beneden gekomen. Nog even doorzetten en je bent alweer klaar. Als je de verhalen allemaal leest vergeet je gewoon dat er ook nog gestuurd moet worden. Ben blij voor je dat de toets nog goed heeft uitgepakt.

    Groetjes uit Geijsteren

  • 16 Oktober 2013 - 09:22

    Carolien:

    Nog maar vijf weken!!! Woow time flies.. Voor mijn gevoel heb jij ALLEEN maar leuke dingen gedaan en begint school nu pas (en dan maar voor 5 weken) maar dat zal natuurlijk niet zo zijn ;-). De foto's zijn top! Ik ben 100% jaloers!! We spreken elkaar snel weer op whatsapp. Succes met school! xxxx

  • 16 Oktober 2013 - 11:10

    Liselotte:

    Wauw Iris! Time flies. Man man wat heb je het fantastisch. Geweldig dat je zo'n lange break kon nemen en groot gelijk om lekker je PADI te halen. Thailand (Koh Tao) is goeie (cheapie) optie!
    Enjoy! Ikga je even mailen want heb je onderhand ook weer een hoop te vertellen! Nog maar 5 weken colleges? Hahaha, wauw, en dan weer on the road! Zet 'm op!!! En leuk zo je updates! XXX

  • 17 Oktober 2013 - 06:56

    Bas:

    Iris! Ik zou bijna beginnen te twijfelen of ik wel het goede land uitgekozen heb ;) Wat goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt. Wat een luxe, nog vijf lesweken.. Ik heb zelfs met Kerstmis en Nieuwjaar college, dus jaloers ben ik sowieso, haha.. Geniet nog van de laatste maanden!

    Groeten uit 北京

  • 17 Oktober 2013 - 16:01

    Selma:

    GEWELDIG!!!!!!! Ik kan niets anders zeggen...we mogen er best een beetje jaloers op zijn.....and i know it is amazing!!
    Wens je alleen maar mooie momenten en heerlijk he je paps en mams weer ff in je buurt.
    Ik hou je in de gaten heerlijk!!!

    Liefs Selma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 39002

Voorgaande reizen:

16 Juli 2013 - 30 November 2013

Studeren in Sydney

16 Augustus 2009 - 04 Februari 2010

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: