Arrived! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu Arrived! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Iris Eijssen - WaarBenJij.nu

Arrived!

Door: Iris

Blijf op de hoogte en volg Iris

21 Juli 2013 | Australië, Sydney

G'day mates!

Ja hoor, ik ben er!! Gesetteld en wel in m'n kamertje op de 19e verdieping. Helaas vanaf mijn kamer uitzicht op een betonnen muur maar vanuit de woonkamer is het adembenemend mooi! Ik deel het appartement (of 'flat') met 5 anderen, maar een aantal kamers moeten nog bewoond worden in de komende dagen. Wel al 2 huisgenoten ontmoet die me heel fijn met vanalles kunnen helpen! We delen samen een grote keuken en woonkamer, 2 wc's en 2 douches, dus helemaal prima.

De afgelopen dagen heb ik me nog niet hoeven vervelen door alle activiteiten die door de Housing voor nieuwe studenten worden georganiseerd; kennismakings borrels, bbq's, stadswandelingen etc. En verder op het dakterras en in elkaars flats nieuwe mensen leren kennen! We hebben een dakterras op de 21e verdieping met natuurlijk een hele vette cityview wat me alleen maar meer doet realiseren dat ik gewoon in Sydney WOON! Vrijdag en zaterdag ook inkopen gedaan voor mijn kamer (dekbed etc) en een eerste voorraad boodschappen aangelegd. Natuurlijk kon ik niet onder de shock m.b.t. prijzen uit, want het is hier duur, heel heel heel duur! Daarom maar een uur in de supermarkt doorgebracht om de goedkoopste producten te vinden, maar dat zal nog wel even duren voor ik daar handigheid in heb. Gelukkig zit Chinatown ook om de hoek dus daar kunnen we in ieder geval goedkoop groente en fruit inslaan in het weekend!

Vandaag een grote wandeling door de stad gemaakt met een groep en de Harbour Bridge en Opera House weer kunnen zien. Was toch al 11 jaar geleden, en nee, ze zijn niks veranderd haha. Vond het na 4 dagen Sydney toch wel tijd daar ook eens heen te gaan. Er was een, jawel, koffiefestival (weer eens wat anders!) georganiseerd aan de kade dus ook daar even heerlijk rondgeslenterd.

Morgen begint de officiële introductieweek van de universiteit wat weer een mega vol programma met zich meebrengt, maar gelukkig vooral met hele leuke dingen! Ook de Housing organiseert allerlei sociale activiteiten, dus vervelen zit er zeker niet in voor mij. Ondertussen al zo ontzettend veel mensen leren kennen uit alle kanten van de wereld, en dat zal de komende week alleen nog maar meer gaan worden.

Ik heb ondertussen een Australisch nummer (+61421595093) maar mijn Whatsapp is zo lang nog gekoppeld aan mijn NL nummer. Die wordt alleen per eind van deze maand geblokkeerd dus waarschijnlijk moeten we dan even switchen. Oja, en kaartjes zijn natuurlijk ook altijd welkom voor op mijn prikbord!
Iris Eijssen
Unit 1905A / 702-730 Harris Street
Ultimo, NSW, 2007
Australia

Zo zijn jullie weer op de hoogte van mijn belevenissen en ik zal volgende week wel weer heeeeeel veel meegemaakt hebben dus dan horen jullie het vanzelf!

Liefs van Down Under,
Iris


Oh en foto's komen op Facebook of misschien later nog hier!

  • 21 Juli 2013 - 12:01

    Liselotte:

    Aaah klinkt helemaal te chill!!
    Ben jaloerrrrrs!!!

  • 22 Juli 2013 - 11:35

    Jelle:

    Nice! Veel plezier :)

  • 26 Juli 2013 - 16:22

    Mirjam:

    Het klinkt allemaal super en zo ziet het er ook uit op de foto's. Geniet er van! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Iris

Actief sinds 10 Juli 2009
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 39017

Voorgaande reizen:

16 Juli 2013 - 30 November 2013

Studeren in Sydney

16 Augustus 2009 - 04 Februari 2010

Stage in Kuala Lumpur

Landen bezocht: